Naleśniki po meksykańsku

Przepis znalazłam dawno w jednej z książeczek o kolacjach na gorąco mojej mamy. Od razu przypadł mi do gustu, danie robiłam już tyle razy, że robię je z głowy, próbowałam odnaleźć książeczkę by podać konkretne źródło jednak w mojej kolekcji przepisów jest to bardzo trudne.
Tym razem ze smażeniem naleśników pomagał mi mój smakosz, podrzucał je jak profesjonalny kucharz :) Był to bardzo pyszny, sycący późny obiad.

Składniki:

Na naleśniki:

mąka 2 szkl
mleko ok. 0,5 litra
woda gazowana
jajko 1 szt.
olej 2 łyżki
sól szczypta

Wsypuję mąkę do miski, wbijam jajko, dodaję sól, mleko i wodę gazowaną mieszam drewnianą łyżką i sprawdzam gęstość i w razie potrzeby dodaję albo więcej mleka/wody albo mąki. Później używam miksera
by uzyskać super gładkie ciasto, patelnie dobrze rozgrzewam i zaczynam smażenie.


Farsz:

Mięso mielone 0,5 kg
cebula 1 szt.
pieczarki ok.6 szt.
koncentrat pomidorowy 3-4 łyżki
kukurydza puszka
czerwona fasola puszka
czosnek 2 ząbki
przyprawy ( sól, pieprz ziołowy,majeranek, przyprawa do mięsa mielonego, oregano)

W czasie gdy smażę (albo pomocnik) naleśniki przygotowuję farsz. Kroję cebulkę w kostkę, smażę na małej ilości oleju, kroję pieczarki, dodaję i smażę przez 10 minut, później dodaję mięso mielone, przyprawiam i smażę aż mięso zmieni kolor i będzie miękkie. Pod koniec dodaję kukurydzę, fasolę, czosnek (drobno pokrojony) i koncentrat pomidorowy.
 Składniki na biały sos:

woda 2 szkl
vegeta 1 łyżka
śmietana 0,5 szkl
serek śmietankowy topiony 2 trójkąciki
pieprz
mąka ziemniaczana 2 łyżki

Wodę zagotowuję, dodaję vegetę, dodaję śmietankę i serek dokładnie mieszam trzepaczką by serek się rozpuścił. Mąkę rozpuszczam w małej ilości zimnej wody, dodaję do sosu ciągle mieszając, chwilę pogotuję, by sos zgęstniał, przyprawiam sporą ilością pieprzu.


Na naleśniki nakładam farsz, zwijam w rulonik lub składam w trójkąty (jak na zdjęciach). Polewam sosem i wkładam do piekarnika na 10 min, można posypać startym żółtym serem lub świeżą posiekaną natką pietruszki ( nie miałam pod ręką).






Porcja mojego smakosza :)


SMACZNEGO! 


Brak komentarzy :