Domowy makaron


W ostatnim czasie chodził mi po głowie domowy makaron, taki do rosołu, przejrzałam przepisy w internecie, jednak było ich tak wiele nie wiedziałam, który wybrać i przypomniałam sobie o książce kucharskiej, którą dostałam od siostry - strzał w dziesiątkę - znalazłam przepis na Staropolski makaron rosołowy. 

Bardzo starałam się by jak najcieniej pokroić makaron, jednak nie koniecznie mi to wyszło, ale za to jest smaczny, domowy, ja i mój smakosz jesteśmy zadowoleni. Pamiętam, że mój tata uwielbia taki domowy makaron mam nadzieję, że gdy się spotkamy będę miała możliwość zaprezentowania swojego makaronu :)

Składniki:

1 i 1/2 szkl. mąki pszennej
3 żółtka
1jajko


Mąkę przesiałam na stolnicę, zrobiłam dołek wbiłam jajko i żółtka, następnie zagniotłam ciasto. Ciasto powinno być twarde, sprężyste, z pęcherzykami powietrza wewnątrz. Gdy już wyrobiłam ciasto, podzieliłam je na mniejsze kawałki i cienko rozwałkowałam. Odłożyłam by lekko przeschło. Przesuszone krążki pokroiłam w paski, które ułożyłam na siebie i zaczęłam kroić w cienkie niteczki. Zagotowałam wodę, dodałam trochę soli i łyżkę oleju. Gotowałam aż do miękkości, odcedziłam i przelałam zimną wodą.






Mój rosół nie jest idealny (smaczny jednak nie smakuje tak jak mamy, taty czy babci), dlatego nie podaję przepisu, po wielu, wielu próbach, testach i opiniach trzymam się kilku zasad:
  • gotuję rosół na małym ogniu, długo
  • mięso wrzucam na zimną wodę
  • dodaję dużo marchewki
  • dodaję liść laurowy, ziele angielskie i przypalaną cebulę
 Bardzo lubimy rosół, często robię go w niedzielę, wtedy też wspominamy nasze rodzinne obiady w Polsce.

Polecam ! Smacznego !

Brak komentarzy :