Blog, blog, blog i.........Krem z dyni !

Chyba nadszedł już czas :) ! Nie będę się rozpisywać czy tłumaczyć dlaczego tyle czasu nie było postów. Od dawna mam w głowie myśl o moim blogu, który zostawiłam i czeka, gdy tylko coś pichcę prześladuję mnie myśl "blog, blog, blog..." trzeba coś z tym zrobić:) Mały plan jest, kilka poradników przeczytanych, a więc trochę zmian i działam.

Przez te kilkanaście miesięcy (jejku jak ten czas leci !) nie robiłam praktycznie zdjęć potraw mimo, że spędzam w kuchni większą część swojego życia. Owszem kusiło mnie, ale by przetrwać nieprzespane noce, posiłki jakie serwowałam rodzince były szybkie, proste często się powtarzały i nie miałam głowy do eksperymentów. Zaglądałam tu po przepisy, więc cel w jakim założyłam bloga jak najbardziej się sprawdził. 


Jesień - dynia ! Uwielbiam smak, kolor. Zapasy porobione :) Ja w tym roku pomroziłam, a zdjęcia dyni w słoikach mojej mamy. 



Zupa krem z dyni, próbowałam kilka wersji, z ziemniakami moja ulubiona.







Proste, szybkie. Polecam!



Składniki:



  • 1 dynia (około 1,2 kg)
  • łyżka masła
  • 1 cebula, drobno posiekana
  • 4 ziemniaki, obrane i pokrojone w kostkę
  • 2 marchewki, obrane i pokrojone w kostkę
  • 750 ml wody
  • sól morska, pieprz świeżo mielony, vegeta
  • chilli, imbir ilość uzależniona od upodobań




1. Dynia - kroimy na ćwiartki, usuwamy miąższ, nasiona ze środka, obieramy ze skórki i kroimy w kostkę.
2. Na maśle smażymy cebulę + dynię+ marchew + ziemniaki po chwili całość podlewamy wodą i zagotowujemy. 
3. Dodajemy sól, pieprz, vegetę, przykrywamy i gotujemy tak długo aż warzywa będą miękkie. 
4. Miksujemy zupę blenderem lub w malakserze doprawiamy chilli i imbirem do smaku. 



Podajemy z łyżką śmietany. :) Mmmm Pycha !!!





Brak komentarzy :