Wafle domowe

Przy okazji weekendowych zakupów kupiłam wafle, miałam też mleko w proszku, które czekało na wykorzystanie. Szperając w przepisach znalazłam taki, który bardzo mnie zaciekawił. Dla przełamania słodkości dodałam jedną warstwę posmarowaną kwaśnym dżemem. Wafle idealne.



Składniki:

400 g miękkiego masła
300 g mleka w proszku (pełne, niebieskie)
140 ml mleka (ok. 3/4 szklanki)
120 g cukru
2 łyżki kakao

duże wafle (5 sztuk)
kilka łyżek ulubionego dżemu (u mnie z owoców leśnych)



Mleko i cukier podgrzewamy na małym ogniu, aż cukier się rozpuści, studzimy.
Masło ucieramy na puszystą masę, cały czas miksując, dodajemy po łyżce chłodnego mleka.
Do gładkiej masy dodajemy mleko w proszku i dokładnie mieszamy. Całość dzielimy na dwie części, do jednej dodajemy kakao i mieszamy.

Pierwszy wafel smarujemy dżemem, kolejny połową kremu kakaowego, następny smarujemy całą masą jasną i kończymy masą kakaową.
Wafle obciążamy i wstawiamy do lodówki na 2 - 3 godziny.


Mmm Pycha!

9 komentarzy :

Jola8000 pisze...

Bardzo lubię wafle a te wyglądają bardzo zachęcająco do wypróbowania :)

SignorinaGotuje pisze...

Polecam! Są pyyyszne :)

Maja pisze...

Wyglądają smakowicie, aż mi ślinianki zaczeły pracować. I teraz będą za mną te wafle chodzić :P

Anonimowy pisze...

Na ile wafli to starczy?? Pozdrawiam

SignorinaGotuje pisze...

Ciężko odpowiedzieć, użyłam standardowych wafli (5 sztuk) w kształcie prostokąta, pokroiłam na duże kawałki, jak widać na zdjęciu, otrzymałam około 10 sporych kawałków. Mam nadzieję, że to troszkę pomoże :) Również pozdrawiam

mojtalerz.blogtos.com pisze...

wafle są bardzo dobre, robi się szybko i bardzo dobry dodatek do kawy.robię je bardzo często , w sobotę i jak mam mało czasu na ciasta do kawy,
polecam SF.

mojtalerz.blogtos.com pisze...

Kamilka jestem z Ciebie bardzo dumna, do wafli dodałam sok z pół cytryny , bardzo dobre pozdrawiam serdecznie mama

Hanka pisze...

Aż 400 g masła?

SignorinaGotuje pisze...

Tak 400g jest to masa maślana,polecam dobrej jakości masło :)