Marmoladnik

Takie inne ciasto, może nie wygląda, ale smakuje :). Miałam do wykorzystania dżem, a ten przepis z bloga zcukrempudrem.blogspot.co.uk od razu wpadł mi w oko, głównie przez ten słonecznik. Dałam za dużo dżemu, dlatego ciasto było miejscami dość zbite, ale zapisuję przepis, bo na pewno zrobię jeszcze nie raz. 


Składniki:


2 szklanki mąki pszennej
10 łyżek dowolnego dżemu lub marmolady
2 jaja
3/4 szklanki cukru
125 g miękkiego masła lub margaryny
2 łyżeczki ciemnego kakao
1 szklanka mleka
1,5 łyżeczki sody
1/2 szklanki cukru
2 budynie waniliowe/śmietankowe bez cukru(po 40g)
3 łyżki masła
3 szklanki mleka
0,5 słoiczka kwaśnego dżemu
200 g ziaren słonecznika (u mnie mieszanka słonecznika z różnymi bakaliami)
100 g masła
4 łyżki płynnego miodu
3/4 szklanki cukru (idealny będzie brązowy cukier)

Ciasto z dżemem, masą budyniową i karmelem


Masło ucieramy z cukrem, wbijamy jaja, wlewamy mleko, dodajemy dżem i miksujemy na gładką masę. Dodajemy mąkę wymieszaną z sodą, kakao i krótko ucieramy.

Blaszkę smarujemy masłem, posypujemy kaszą manną lub bułką tartą, wylewamy ciasto i pieczemy około 45 minut w temperaturze 180 stopni, do suchego patyczka. Ciasto będzie dość niskie.
Wyciągamy z piekarnika, studzimy, kroimy na dwa blaty. Jedną część smarujemy dżemem.

Budynie roztrzepujemy w szklance mleka, resztę zagotowujemy z cukrem i masłem, kiedy zacznie wrzeć wlewamy mieszankę, ciągle mieszamy aż zgęstnieje. Ciepły budyń wykładamy na dżem, rozprowadzamy po całości (pomocna będzie łyżka moczona w gorącej wodzie). Masę budyniową przykrywamy drugą częścią ciasta. 

Słonecznik (lub mieszankę jak u mnie) podprażamy na suchej patelni (ciągle mieszając) i przekładamy do miseczki. Rozpuszczamy masło, dodajemy miód, mieszamy, wsypujemy cukier i chwilę podgrzewamy. Wsypujemy słonecznik, mieszamy, zagotowujemy i wyłączamy kuchenkę.
Gorący karmel od razu rozprowadzamy po cieście, wygładzamy i schładzamy w lodówce.



Mmm Pycha!

Zapraszam tutaj.

Brak komentarzy :