Rurki z kremem

Pyszności i chociaż trochę z nimi pracy warto! Foremki już dawno leżą w mojej szafce, wyciągałam je kilka razy, ale zawsze coś przeszkadzało by ich użyć. Tym razem się udało, chociaż zabawę zaczęłam późnym wieczorem i kończyłam następnego dnia rano. Zachowują świeżość przez kilka dni, są delikatne, kruche i kremowe. Kolejna inspiracja z grupy kulinarnej na facebooku :) Polecam!



Kruche rurki z bitą śmietaną

Składniki: (na około 30 sztuk)

250 g mąki pszennej
pół kostki masła
125 g kwaśnej śmietany
szczypta soli


Zagniatamy ciasto i dobrze schładzamy w lodówce. Rozwałkujemy podsypując mąką, placek powinien być cieniutki. Kroimy go w długie paski, o szerokości około 1,5 cm. Foremki do rurek smarujemy masłem, nawijamy na nie paski, zaczynając od części węższej do szerszej. Można jedną część rurek obtoczyć w cukrze. Układamy na natłuszczonej lub wyłożonej papierem blaszce.
Pieczemy około 15 minut w temperaturze 200ºC. Wyjmujemy i studzimy.


Miałam mleczko kokosowe w lodówce, więc nadziałam rurki kokosową bitą śmietaną. Obaliłam przy tym teorię, że jeśli otworzymy mleczko kokosowe, które stało w lodówce i nadal będzie płynne to nam się nie ubije - moje się ubiło i to bardzo szybko, dodałam łyżeczkę soku cytrynowego i dwie łyżki cukru pudru i kilka minut ubijałam mikserem. Użyłam puszki 300 ml i kremu było w sam raz.

Można ubić zwykłą śmietanę kremówkę z cukrem lub użyć kremu karpatkowego.



Mmm Pycha!
Kliknij lubię to.

1 komentarz :

Patrycja pisze...

Wow, ale super rurki, na pewno są pyszne! :))