Deser na Walentynki


Dostałam skan przepisu od mamy i od razu przypadł mi do gustu. A dlaczego? A dlatego, że ma składniki, które uwielbiam, czyli lody, bita śmietana i mascarpone. Coś pysznego. Deser rozpływający się w ustach. Dla mnie idealny. I do tego jeszcze łatwy do zrobienia. 
Ostatnio w Polsce poszalałam z foremkami i wpadła mi w ręce też forma półokrągła (tzw. comber), ale spokojnie możemy przygotować ten deser w każdej innym kształcie czy też salaterce.
Przepis z gazetki Prześlij Przepis.



Składniki:

250 ml śmietanki 30 %

250 g mascarpone

mniej niż pół szklanki cukru pudru

350 ml ulubionych lodów (ja użyłam miętowo-czekoladowych, w przepisie są pistacjowo-marcepanowe)

galaretka (użyłam agrestowej, ale można dopasować smakiem do lodów)

2 banany

opakowanie kakaowych ciasteczek z masą śmietanową (typu oreo)


1. Galaretkę rozpuszczamy w 200 ml gorącej wody. Odstawiamy do wystygnięcia.

2. Śmietankę ubijamy na sztywno, dodajemy cukier puder i mieszamy. Dodajemy mascarpone i miksujemy. Porcjamy dodajemy lody mieszamy.

3. Do całości dodajemy tężejącą galaretkę i dokładnie mieszamy.

4. Spód półokrągłej keksówki wykładamy folią spożywczą. Wylewamy połowę masy. Na nią wykładamy pokrojone banany i przykrywamy resztą masy.

5. Na wierzchu układamy obok siebie ciasteczka. Deser wkładamy na kilka godzin, a najlepiej na noc do lodówki do stężenia.

6. Gdy deser jest już gotowy wyciągamy z formy na deskę do krojenia. Wierzch deseru można udekorować rozpuszczoną czekoladą czy wiórkami czekoladowymi.


Mmm Pycha!!!

Kliknij Lubię to :)

Brak komentarzy :