Murzynek

Krótko: uwielbiam. Wilgotne, pachnące, słodkie, orzechowe, puszyste - idealne na zimowe wieczory. Jeden z łatwiejszych przepisów. 
Zbliża się Tłusty Czwartek powinnam dodać post o pączkach itp. Jednak ilość przepisów, które mnie zainteresowały jest tak duża, że nie mogę się zdecydować co zrobić. 
Tymczasem przepis na coś pysznego do niedzielnej kawy, gorącej czekolady czy herbatki. 

Ciasto czekoladowe

Inspiracja z blogu Pani Ewy, który mnie zachwyca, serdecznie polecam tam zajrzeć.

Składniki:


2 szklanki mąki tortowej
kopiasta łyżeczka sody
ponad połowa szklanki cukru
jajko
3/4 szklanki oleju
szklanka mleka
2 łyżki ciemnego kakao
szklanka bakalii
2 łyżki dżemu lub powideł
szczypta soli
polewa czekoladowa




Do jednej miski wsypujemy mąkę, sodę, szczyptę soli, cukier, kakao i mieszamy. 
Dodajemy jajko, mleko, olej i miksujemy na najwyższych obrotach by składniki się połączyły. Dodajemy dżem i krótko miksujemy. 
Bakalie siekamy nie za drobno (ja chciałam sobie przyspieszyć pracę i wrzuciłam je do malaksera, jednak były za drobno posiekane).
Wylewamy na wysmarowaną i wysypaną bułką/kaszą manną blaszkę ( u mnie kwadratowa, może być keksówka). Pieczemy ok. 60 minut (do tzw. suchego patyczka) w temp. 180.
Gdy ciasto wystygnie polewamy polewą czekoladową.



Mmm Pycha!

Zapraszam na Facebooka.

2 komentarze :

Foodmania pisze...

pyszny kawałek ciasta na weekend :)

SignorinaGotuje pisze...

Owszem, szczerze polecam! :)